вторник, 28 апреля 2020 г.

Дитяча брехня.

Ваша дитина вже освоїв принади неправди?

Що буває найчастіше?
1. Фантазує про інших: хто-то что-то зробив, чого насправді не було
2. Про себе: заслужив щось, похвалили, що щось сталося.
3. Обманює, щоб уникнути покарання (я не розбивав вази)
4. Обманює, щоб не робити (я вже з'їв суп).
5. шахраювати і обманює заради власної вигоди.

Головне і основне правило батьків - дитина не ворог, а друг.
🙅Він не хоче насолити
🙅Він робить на зло.
🙅Він не гірше брехун і обманщик в сім'ї - він як все.
Всі дії дитини - це потреба чогось навчитися або бажання щось сказати.

Чому ж вчить брехня? Пам'яті, увазі, логіці, уяві .. Це "природний" тренажер, через який в обов'язковому порядку проходить кожна дитина.

👉Для нас важливіше, що ж дитина хоче сказати.
І тут закон: чим більше бреше, тим більше хоче сказати.

😶 "Твої вимоги для мене нездійсненні".
Ми вимагаємо від дитини того, що він не може зараз зробити.
Дитина збрехав, що з'їв суп, не тому що хотів збрехати, а тому що дійсно не хотів суп.
І потрібно розбиратися з супом: часом обіду, поведінковими звичками, можливістю вибирати і ін. - а не з брехнею.

😶 "Я боюся тебе"
Дитина бреше, тому що боїться. Домовтеся, що за правди не буде покарання: чесно, навіть невдоволення. А буде спільний розбір проблеми і придумування варіантів, як можна було вчинити по-іншому.

😶 "Ти любиш мене тільки тоді, коли я хороший".
Таке послання тримає в голові дитина, коли бреше. А ви згадуйте, чи не було від вас фраз "я не люблю тебе, коли ти робиш ...", "я не дружу з хлопчиком / дівчинкою, який ...", "якщо ти будеш так себе вести, я тебе віддам тітці ". Це дуже небезпечні фрази, особливо в 4-6 років їх краще забути.

😶 "Ти змушуєш мене це робити"
Не потрібно "перевіряти".
Залишити на столі цукерку, вийти з кімнати і, повернувшись, виявити її відсутність і запитати: "Ти їв цукерку?" - це провокація.
❗Не потрібно питати дитини, якщо ви знаєте, що відповіддю буде брехня.
Говоріть ствердно "ти з'їв цукерку", і вирішуйте цю проблему разом.

А ще про брехню і правду. Потрібно іноді розмовляти в звичайному житті, не тільки під час подій. Що любов і довіру не припускають обман, що обманутою стороною бути дуже неприємно. Розкажіть приклади, розберіть героїв з мультиків і книжок. Нехай чесність стане таким же цінним для дитини якістю, як доброта і сила.

Комментариев нет:

Отправить комментарий